torsdag 6 september 2012

27-åring överklagar - vill ha ny försvarare

27-åringen hävdar att han försökte avstyra mordet på den 49-årige Outlawsledaren men dömdes i tingsrätten till tio års fängelse för medhjälp till mord.
Nu överklagar han domen - och vill ha en ny försvarare.
"Han gjorde inte som jag sa", skriver mannen i sin överklagan till hovrätten.

"Är inte skyldig"

Nu överklagar 27-åringen sin dom till hovrätten och vill bli frikänd. "Jag är inte skyldig till medhjälp till mord", skriver han. Mannen begär även att få en ny offentlig frösvarare. Han gjorde inte som jag sa och jag fick inte med de vittnen som jag ville i rättegången", skriver mannen vidare i sin överklagan.
Den 40-årige mannen har även han överklagat sin 16-åriga fängelsedom. Han vill i första hand bli helt frikänd och i andra hand, om hovrätten anser att han varit delaktig i mordet, yrkar han på att dömas för medhjälp till mord. 40-åringen har nekat till brott i alla förhören men ska för sin flickvän ha berättat om mordet på Outlawsledaren i detalj.
26-åringen har på sig till i morgon att överklaga sin dom men hans advokat, Uno Karlsson, sa efter det att domen meddelades den 17 augusti att hans klient kommer att överklaga.
http://www.expressen.se/kvp/27-aring-overklagar---vill-ha-ny-forsvarare/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar