måndag 14 februari 2011

Idag måndag fortsätter Crime Inc rättegången

Gängmedlemmar inför rätta för våldsam middag

När en provmedlem från Södertälje ville lämna organisationen i slutet av förra året insåg han att det inte var lika lätt som det hade varit att gå med. Plötsligt fick han ett telefonsamtal från grupperingens säkerhetsansvarige som bjöd honom på middag i en bostad i Sundbyberg.

Det första som mötte honom i dörren var en knytnäve i ansiktet av den 29-årige säkerhetsansvarige mannen. I lägenheten fanns även en annan Crime inc-medlem – en 21-årig Södertäljebo. Enligt polisen ska de ha hotat att klippa ett finger på provmedlemmen med en sax, därefter ska 29-åringen ha kört ner en pistol i munnen på honom och gjort blindavfyrning. Chocken, slagen och sparkarna fick honom att svimma.

Men itvingad amfetamin kvicknade han till igen. De försökte pressa honom på 200 000 kronor. Med taxi fördes han sen till Gröndal, där hans kompis bodde, som han trodde kunde låna ut pengar.

Hotbilden gör att rättegången hålls i Södertörns tingsrätts säkerhetssal i dag. Vittnen och målsägare uppges ha utsatts för hot inför huvudförhandlingen. Publicerad 10 februari 2011
http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.1097487-gangmedlemmar-infor-ratta-for-valdsam-middag


15 kommentarer:

  1. Kul middagsbjudning hehehe

    SvaraRadera
  2. Nu kaske folk tänker sig för innan dom blir medlemmar i dylika Föreningar utan att palla trycket. det är ingen lek vad det verkar.

    SvaraRadera
  3. Jag såg ett gäng på 4 stycken från denna förening när jag var i Stockholm förra helgen. dom satt på O`Lerys vid Centralstationen, dom såg ju inte alltför trevliga ut. 30-35 år gamla,en med tatueringar i ansiktet och på halsen, resten med "normala" tatueringar på armarna och sånt

    SvaraRadera
  4. de enda grisarna vill e o skapa ...oreda....de fanns för helvete inga vapen.......den aktuella midagskvällen.....av en fjäder bli det en höna....förhör med mig....va bandade....men enligt grisarna så va förhöret hemma hos mig ...ej bandat jag satt för helvete på snut stationen i Solna.......sid 78-79....har själv ej fått tagit del av det.....e grisarna ute efter självsanering ????? Crime ink har ALDRIG gjort mig ngt ej heller ngn kriminell verksamhet...sen e de jävligt konstigt att personen som säger sig blivit utpressad misshandlad....är så trovärdig....när han har Black Cobra bakom sig......one luv

    SvaraRadera
  5. horungen fick nog komma undan lindrigt. den killen är en riktig pundare och har skulder till allt och alla. grabbar i c.i.s vet hur man får det gjort. ni som snackar skit är bara griniga för ni vet hur bra det går inom denna org. feta fester, fetare plånböcker. detta visar att dom har "muskler", att dom är villiga att citat: klippa fingrar, så ni som säger annat så detta visar hur mycket skit ni snackar. C.I.S ÄGER

    SvaraRadera
  6. vilken nolla,man klipper väl inte ett finger med en sax när det finns bättre verktyg för det

    SvaraRadera
  7. hehe jo stämmer men om det är de närmsta så tror jag nog man gör det. eller ska man ta onödig tid till o leta upp en cigarr snop?

    SvaraRadera
  8. Du som skriver att grisarna fixar "självsanering" måste vara totalt skruvad! Du har ju golat rakt av på deras President då jag igår fick se förundersökningen och jag har nog aldrig sett en liknande golning som du gjort, usch vilken parasit du är.
    Hur tänkte du egentligen? Trodde du att du gjorde samhället en tjänst? Hur kan du sova gott nu?

    Sköt om dig din golare!!!!

    SvaraRadera
  9. jio men det står även att det var den 26-åriga medlemmen som ringt upp o lätta på sitt hjärta, vilket är att han "golat ner" då vem fan ringer upp och pratar saker rörande C.I.S till en som inget har med dom att göra, de är ju killen 26-åringen som gola ner org. man vet ju att man inte pratar om en org ensak eller hur? som jag ser det så är det båda som golat. eller vad säger ni?

    SvaraRadera
  10. Har medlemmen pratat om deras org. med någon utomstående, det är så jag fattar att du menar! Då är det ju medlemmen som jag ser det som golat ner dom och ingen annan, för man pratar ju inte med någon utomstående om det som handlar om org.

    SvaraRadera
  11. Fakta om detta. Ett typexempel på att Crime Inc ger sig på och har utnyttjat en kille som har en diagnos som faller under LSS-berättigande åtgärder. Att påstå att han är en pundare är ren och skär lögn men det kommer ju självklart från en mindre begåvad profil. Här har ni däremot ett klass-exempel på att dessa maffia-wannabies utnyttjar begåvningshandikappade då de själva är både fega och helt klart omanliga mesar. Att ge sig på någon som är både är svag mentalt som fysiskt visar bara vilka ynkliga nördar de är. En med denna diagnos som denna kille har faller lätt in i grupperingar som dessa för att få en identitet, att få en tillhörighet och maffia-wannabies skyndar till att ta emot dem. Så ett hett tips till alla maffia-wannabies, skaffa ett IQ högre än en mums-mums om ni vill att folk ska ta er på allvar. Lämna de utvecklingsstörda ifred. Det finns inget mer omanligt och patetiskt än att ge sig på dessa försvarslösa. Killen har aldrig kunnat genomföra ett ända brottsdåd ordentligt och han har bara käft och bakben, men det vet ju vi som känner till honom.

    SvaraRadera
  12. Hahahaha... Du påstår alltså att din "vän" är utvecklingsstörd? Du vet inte mycket om din vän eftersom du säger att han ej är en pundare! Men maila till CIS och bestäm ett möte med dom istället för att sitta här och kalla folk för mums mums IQ. Om du inte gör det så är du minst lika "wannabe" som dom och inte törs stå upp!?
    Få se nu om du är en man eller en "omanlig mes" som du skriver.

    SvaraRadera
  13. Nej jag påstår inte, jag konstaterar fakta. Han har en utredning gjord där han är konstaterad. Du som har umgåtts med honom, du avslöjar lite av dig själv och jag har min aning om vem du är, du vet likväl som jag att han tål knappt en öl utan bara låtsas oftast. Att han är bred i käften hör ihop med en av hans diagnoser som är ställd på honom, likväl har han en extra kromosom och gissa vad det innebär?! Jo, om man är lite upplyst så vet man att det innebär att han är UTVECKLINGSTÖRD!! Dessutom så är han autistisk vilket du bör slå upp så du får lära dig om det. Dessutom, vad ska jag med ett möte till? Förklara det? Vad är det som är så ballt och fantastiskt med dem? Lalla omkring och gapa att ni är bröder, vad är det för larv? Är ni ensambarn hela bunten? Har ni inte vuxit upp med syskon eller? Om ni hade så hade ni vetat att syskon är detsamma som pain in the ass tills de växer upp och bor någon annanstans. Och kom ihåg det är endast de som känner sig träffade som alltid reagerar och gapar som apor. Vi som är vuxna och har alla hästar hemma förstår det. Avslutningsvis, jag förstår att du vill låtsas om att han inte är utvecklingsstörd för det finns ju inget fegare än att ge sig på en försvarslös.

    SvaraRadera
  14. vilka luffare ni är allihop

    SvaraRadera
  15. hur är det med cis har inte sett eller hör något mycket från dom sedan dom splittrades pga mongols ledningen ville hålla i båda istället för att välja sina bästa till att styra cis medan han styr mongols. men jag har fått höra att det inteb finns mycket loyala grabbar inom någon av dessa vilket är synd för dom som är med o är loyala som satan. min polare som va en av de mest loyala blev kallad illoyal plus att när han behövde hjälp då han tog parti för en bror så ville inte cis eller mongols veta av han eller problemet trots det uppstod från den medlem han skyddade o blev huggen för. visst han har knas med droger men det har ju nästan alla grabbar som är kriminella. tycker detta är löjligt då min vän riskerade kåken för cis medan dom säger att det regnar i fickan då det är piss. tycker då iallafall att all denna org stod för va att utnyttja dom som drog in bra me cash och de mest loyala ni vet vem jag menar och jag vet vilka som snackade skit om han och vände han och hans pro medlem ryggen då de va knas trots kontrakt som säger att man SKALL ALLTID BACKA EN BRODER. ÄVEN OM HAN HAR FEL... eller har jag fel??? jag tyckte detta va lågt av denna sk org. detta är bara ännu ett sätt av Jonas att kunna lura sina sk bröder på pengar men när problem kommer så är man ensam. LÄS DETTA INNAN NI FUNDERAR PÅ ATT GÅ MED DENNA ORG DETTA ÄR LIKA SANT SOM DAGEN EFTER NATTEN. killen jag har pratat om som var en fullvärdig medl. hade då hållt på med droger pga olika orsaker. men om det kommer en och tigger om droger av han för sin smärta han fick då han gjort order på stort parti med amp men utan att kunna betala vilket resulterade i att han fick stryk och min vän gjorde allt han kunde för att få allt att sluta men iallafall då den slagna bönade o bad om droger så fick han för min vän ville vara en snäll broder o hjälpa mot hans ångest oro och smärta så blir min vän kallad pundare osv. detta är så jävla sjukt när nästan alla drar amfetamin cola eller piller inom cis o mongols. skämms på er att tvivla på den enda som hade tagit kula för var o en. men pga en klocka blir han kallad att han planerade att bli svårt huggen i benet o slagen för som ledaren för cis sa att dom hade bilar o folk som hade koll!!???? varför inte hoppa in o hjälpa en broder som han gjorde bara någon dag innan men då ville dom inte veta av problemet.. citat: dra inte in oss i problemet vilket det finns på sms... detta är lurar org. fuck eran ful stil men en ursäkt skulle krävas annars är det kraftigt fel i skallen på var o en

    SvaraRadera