fredag 3 maj 2013

Jønke skal betale for at kalde politiet 'homoer' - HA-rockeren mener dog stadig, at han havde ret til at sige, som han gjorde

Jørn 'Jønke' Nielsen har i dag været i retten - tiltalt for at svine flere politimænd til og kalde dem for blandt andet statsrockere, fucking homoer og fucking svin.
Retssagen er netop afsluttet og dommeren tildelte Jørn 'Jønke' Nielsen fire dagmøder a 400 kr. for at svine politiet til.
Tilråbene er sket i august 2011, da politiet dukkede op til en fest, som blev holdt i Hells Angels rockerborg på Petersmindevej i Odense.
Ha-rockeren nægtede sig skyldig, fordi han mener, at han har ret til at sige, som han gjorde.
Se også: Jønke i retten for at svine politiet til
- Jeg nægtede mig skyldig, for jeg mener, at jeg har ret til at sige det, jeg sagde. Og jeg mente også, at vi førte sandhedsbevis for, at jeg havde ret til at sige det. Desuden havde politiet ikke noget at gøre til den fest, siger Jørn 'Jønke' Nielsen til Ekstra Bladet.
- Hvorfor havde du ret til at kalde politiet for 'fucking homoer'?
- Det var godt nok ikke lige det, jeg havde sagt. Men det er sådan set ligegyldigt. Det var en unødig provokation. De skal ikke komme ind til vores fester. Vi ser rigeligt til dem på gader og stræder, siger HA-rockeren.
At Jørn 'Jønke' Nielsen har tabt retssagen er dog ikke noget, der nager ham særligt meget.
- Jeg er lidt ærgerlig over, at jeg skal betale for at sige sandheden, men ellers så ser jeg på det med ligegyldighed. Det er uklogt, at politiet kommer ind til sådan en fest.
http://ekstrabladet.dk/112/article1963637.ece

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar