tisdag 14 oktober 2014

Persbrandt's advokat anlitade Lejonen för att spöa småungar ?????

Kändisadvokaten Per Liljekvist höjde armen i en Hitlerhälsning och skrek "Sieg Heil" tre gånger mot ungdomsgänget, enligt vittnen.
Sedan ringde han enligt polisanmälan efter kriminella som kom till platsen och misshandlade flera ungdomar - och en man som försökte avbryta bråket.

"Ska skicka mina lejon på er"

Under det verbala bråk som sedan följde sa advokaten, enligt flera av varandra oberoende vittnen: "Jag ska skicka mina lejon på er".

"Lejonen" är en kriminell gruppering i Stockholm och advokaten har försvarat personer med kopplingar till gänget.

– Tio-femton minuter senare kommer en taxi med fyra personer i. En av dem går direkt fram till en av ungdomarna, säger "Varför bråkar du med min advokat" och slår den 15-årige pojken till marken och fortsätter därefter misshandla honom med sparkar och slag.

Flera andra ungdomar har också blivit slagna och många vittnen har sett bråket och beskriver hur den kände advokaten från sidan "hejar på" våldsverkarna.
– Jag frågade vad han höll på med, då bara small det, säger den misshandlade mannen till Aftonbladet.
Enligt kammaråklagare Jenny Karlsson rubriceras misstankarna mot advokaten nu "hets mot folkgrupp och anstiftan till misshandel".

flashback:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar