måndag 17 oktober 2011

«Leifen» erkjenner skyld i retten

Den antatte HA-lederen i Norge legger kortene på bordet i en tilståelsessak i retten i dag.

51-åringen er blant annet siktet for grovt heleri. Påtalemyndigheten mener at den antatte lederen for Hells Angels (HA) i Norge i perioden 2008-2011 disponerte midler som var utbytte av straffbare handlinger – totalt ca. 900 000 norske kroner, ca. 100 000 svenske kroner, 14 000 dollar samt ca. 500 euro.

- Har ikke betalt skatt

Da tingrettsdommer Johan Berg spurte Kristiansen om han erkjente straffskyld etter helerisiktelsen, svarte han følgende:
– Jeg erkjenner straffskyld for at jeg ikke har betalt skatt. Om det er heleri eller skattesvik– det vet jeg ikke. Jeg er ingen jurist. Jeg erkjenner at pengene jeg har betalt med ikke er beskattet.
– Hvor kommer pengene dine fra?, fortsatte dommeren.
– De kommer fra tattoo- og meglervirksomheten min, svarte Kristiansen.
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1711419.ece 

Ber om fengsel for HA-lederNRK
HA-sjef erkjenner skattesvikTV 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar