onsdag 27 oktober 2010

Mor dømt for at true skoledreng

Det er ikke i orden som mor at bryde ind i undervisningen og true en dreng på livet - heller ikke selv om denne dreng angiveligt har været efter dit barn. Det fastslog Retten i Odense i går og straffede med 20 dages betinget fængsel

- Min søn lå bare hjemme på sit værelse med en brødkniv og låst dør og turde ikke gå i skole. Jeg var grædefærdig og magtesløs, fortalte hun blandt andet.

Så tirsdag den 15. juni i år mødte hun op på Tingkærskolen i det sydøstlige Odense - her var både sønnen og den 15-årige dreng elever - og brød ind midt i hjemkundskabsundervisningen.

Hun stillede sig helt hen til den 15-årige dreng i klasseværelset og sagde - ifølge anklageskriftet - med høj stemme, at hun ville slå ham ihjel, hvis han rørte hendes søn igen, ligesom hun truede ham med at tilkalde personer fra Hells Angels eller støttegruppen AK81.

- Jeg blev meget bange for hende, forklarede den 15-årige dreng, da han vidnede i retten.

- Og hver gang jeg skulle sove bagefter, kiggede jeg ud ad vinduet, fordi jeg var bange for, at der skulle komme AK81’ere.
http://www.fyens.dk/article/1716213:Odense--Mor-doemt-for-at-true-skoledreng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar