onsdag 2 november 2011

Rättegång mot Outlawspresidenten.

Rättegång mot Outlawspresidenten. Den 36-årige Sandvikenbon har skaffat sig en prydligare look sedan häktningen, svart skjorta, slips och glasögon.

"Alla verkar tro det"
Christer Sammens undrar om presidenten är ekonomiskt oberoende, eftersom han inte verkar veta vad vapnen kan ha kostat. Till svar får han en ironisk kommentar om att människor i 36-åringens yrkesgrupp brukar bli rika: "då tjänar man pengar". Du ingår i Outlaws? frågar Christer Sammens.
- Ja.
Polisen uppfattar att du är en ledande gestalt, en president för den här organisationen?
- Alla verkar tro det, säger 36-åringen.
Men är du det?
- Nej, jag är medlem på samma sätt som alla andra. Jag gillar att åka motorcykel.
Har du en motorcykel?
- Ja. Det är en förutsättning för att vara medlem i en mc-klubb.
Det finns väl mc-klubbar där man inte behöver ha en motorcykel?
- Då är det ingen motorcykelklubb. Därav "mc", säger den utpekade presidenten, och tillägger att han avverkar cirka 1200 mil per år på vägarna.

"Den amerikanska drömmen"
- Det är den amerikanska drömmen, säger 36-åringen om medlemskapet i kriminella mc-klubben.
- Jag har skaffat en sissy till frugan så hon sitter som en drottning på hojen.
Den utpekade Outlawspresidenten beskriver sig som en "arbetarslusk" som inte sysslar med kriminalitet. Han berättar om över 15 år på samma arbetsplats med fackliga förtroendeuppdrag
- Under tiden i häkte har jag förstått att jag inte passar in i schablonbilden av en kriminell människa. Och jag kommer aldrig mer släppa sådana här saker genom mina dörrar, säger han.
http://gd.se/nyheter/sandviken/1.4063381-domen-skjuts-upp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar