fredag 11 november 2011

Åtalad uttalade bombhot i rättsalen

Nästa vittne är en annan man som följt rättegången från en stol bredvid byggnadsarbetaren. Mannen uppger att han är bilmekaniker.
Enligt förhör med polisen den aktuella dagen befann mannen sig på restaurang Deli när skottlossningen ägde rum. Åklagaren frågar:
- Jag undrar om du vill berätta vad du kommer ihåg i dag?
- Jag kommer inte ihjåg någonting. Jag har inget att säga. Inga svar på frågor.
- Kan du berätta om du var på platsen?
- Jag har slut på ord.
- Men med det lilla ord som du har kvar, kan du berätta om du var där?
- (Tystnad)... Spara din tid och allas tid har inne. Jag kommer inte att säga något. Ingenting.
- Varför det?
- Har inget att säga
- Tycker du att det var en bagatell det som hände i Norrköping?
- (Tystnad)
http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7221964

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar