torsdag 3 mars 2011

Kidnappardrama i rätten - koppling till Outlaws


SUNDSVALL - Kidnappningsdramat i Sollefteå från i somras ska nu få sitt rättsliga efterspel. Fyra personer är åtalade misstänkta för bland annat olaga frihetsberövande, olaga tvång och försök till utpressning.

Åtalade är tre män i dryga 25-årsåldern från, Brunflo, Hägersten. och Vallentuna. Samtliga med kopplingar till det kriminella nätverket Outlaws.

Den fjärde åtalade är en 25-årig syster till en 28-åring som utpelats som beställare av hoten och kidnappningen av 30-åringen.
http://svt.se/2.55868/1.2343300/kidnappardrama_i_ratten 

Kidnappningsdramat: "Min pojkvän tvingade mig"
Sollefteå/Härnösand Det var många tvära kast när kidnappningsdramat från i somras avhandlades i rätten. Kritisk bevisning i form av knivar framställdes. Dessutom ändrade sig den åtalade 25-åriga kvinnan och medger nu viss delaktighet: "Min dåvarande pojkvän tvingade med mig på kidnappningsresan".  

Totalt står fyra personer åtalade för delaktighet i en serie grova brott riktade mot en 30-årig man som blev kidnappad från sitt hem i somras. Han misshandlades, pressades på 25 000 kronor under knivhot och dumpades i skogen.

Händelsen utspelade sig i Sollefteå kommun och de tre männen som nu åtalas har samtliga kopplingar till gänget Outlaws och är i 25-årsåldern. Den fjärde åtalade är en 25-årig kvinna, som fram till rättegången nekat till delaktighet i brott. Detta kom dock att ändras – och hon medger nu viss delaktighet.

– Det var min dåvarande pojkvän som tvingade med mig. Han har misshandlat mig vid flera tillfällen och jag är fortfarande mycket rädd. Därför har jag inte vågat berätta om min delaktighet tidigare och då han är Outlaws. Det var i rädsla som jag följde med på kidnappningsresan, säger kvinnan. Rättegången fortsätter i dag, torsdag. Publicerad 2 mars 2011
http://allehanda.se/blaljus/brott/1.2810831-kidnappningsdramat-min-pojkvan-tvingade-mig-

Tidigare skriverier i ärendet
http://mcrazzia.blogspot.com/2011/01/polisen-tar-strid-mot-outlaws.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar