Med nya numret av Vice – ett globalt magasin för hipstergycklare – anländer en annonsbilaga från det multinationella skomärket Nike.
De vill etablera sin nya sportjacka ”Förstöraren” genom att via en frilansare på Svenska Dagbladet, Elin Unnes, skarpslipade tangentbord, exploatera diverse subkulturella symboler för att öka sin egen streetkredd.
Kanske ett nattligt bazookabesök från Bandidos på ett folktomt kontor kan få ett slut på renommésnyltandet? Just do it. Av Christoffer Röstlund Jonsson
http://www.aftonbladet.se/kultur/article12809117.ab
De vill etablera sin nya sportjacka ”Förstöraren” genom att via en frilansare på Svenska Dagbladet, Elin Unnes, skarpslipade tangentbord, exploatera diverse subkulturella symboler för att öka sin egen streetkredd.
Kanske ett nattligt bazookabesök från Bandidos på ett folktomt kontor kan få ett slut på renommésnyltandet? Just do it. Av Christoffer Röstlund Jonsson
http://www.aftonbladet.se/kultur/article12809117.ab
Skit bra att han skriver om det. Så jävligt att ett märke ska sko sig på mc klubbar och musikrörelser.
SvaraRaderaNär hells var upp i rätten och hävdade att allt som det står deras logga på, ägs av dom, kunde rätten konstatera att så inte var fallet. De "lagar" som hells satt upp, gäller inte i verkligheten. Copyright är annat.
SvaraRaderaKan tänka mej att det samma skulle kunna gälla här.
En butikskedja plockade bort kläder när de fick besök utav två herrar från nämnda klubb. Märket i det fallet kunde inte förväxlas med klubbens, var rätt så olika, men för att slippa trassel, gick man den enkla vägen.
Nike är något större?