torsdag 31 mars 2011

Bandidosboss slipper inte fängelse

Eddy Paver, en av Bandidos högsta ledare i Sverige, tillåts inte avtjäna ett två månaders straff med fotboja.

Därmed fastslår kammarrätten, i en prejudicerande dom, att den som tillhör ett etablerat mc-gäng också är diskvalificerade från möjligheten till så kallad intensivövervakning med elektronisk kontroll.

39-årige Paver – som under många år ingått i den internationella mc-klubbens toppskikt – dömdes i maj 2009 för vårdslöshet i trafik, olovlig körning, narkotika- och dopningsbrott.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.589003-bandidosboss-slipper-inte-fangelse 


"Jag bär nästan aldrig klubbkläder, bara om jag kör motorcykel, är på fest eller på möten. Jag har inget behov av att visa upp för folk att jag är medlem i Bandidos. För mig handlar ryggmärket inte om makt eller att skrämmas.  

Bandidos inifrån 16 december 2007 

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bandidos-inifran_691911.svd?currentImage=2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar