onsdag 23 mars 2011

- Hela den här Micke Persbrandt och kokaingrejen

Kokain är skitroligt. Det är på många sätt en helt underbar drog. Man känner sig assexig, jättesmart, fräsch och underbar. Man kan få briljanta idéer. Man kan skapa underbara saker. Man har nästan aldrig någon AT (avtändning). Livet leker, man känner sig på topp. Det förgyller vilken festkväll som helst, ruset är helt fantastiskt. Farligt? Absolut. Men det är farligt att gå över gatan också. Den som säger nåt annat ljuger. Beroendeframkallande? Det med, men alla blir inte beroende.

Men vafan, kokain, precis som allt underbart, kan göra ont. Jag har levt och umgåtts med brukare och missbrukare och så vidare under en väldigt stor del av mitt liv. Jag har själv både ”festknarkat” light (från nån gång i månaden) och under vissa perioder i mitt liv hårdare (flera gånger i veckan). Jag har sett hur kokain, precis som alkohol, kan fördärva människor, paja familjer och allt sånt. Det där fattar vi allihopa, eller hur?
http://nyheter24.se/blogg/quetzala-blanco/2011/03/21/persbrandts-kokaingrej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar