torsdag 24 februari 2011

Den 25-årige mannen uppger att han är på flykt från nätverket Black Cobra - "Jag är alltid beväpnad"

Vad hände egentligen i lägenheten på Docentvägen på Porsön i Luleå den 13 januari?
Det är den frågan som tingsrätten ska ta ställning till och under huvudförhandlingen lyftes flera olika versioner fram.

Målsägaren hävdar att han blev lurad till lägenheten, brutalt misshandlad, hotad med pistol, rånad på mobiltelefonen och krävd på 20.000 kronor. Om han inte betalade skulle ingen hitta honom innan snön smälte bort.

Huvudmannen som är 25 år medger att målsägaren var ombedd att komma till lägenheten men att det var för att hämta sina tillhörigheter som funnits hos en gemensam kvinnlig bekant. I lägenheten ska det däremot ha uppstått ett bråk mellan männen. Ett bråk som handlat om kvinnan som haft en relation med målsägaren men nu ska vara tillsammans med 25-åringen.

- Jag blev så arg till slut att jag slog honom men det var med öppen hand, sa 25-åringen under rättegången.

Att han skulle ha hotat mannen med en revolver förnekar 25-åringen. Publicerad 2011-02-22- Ändrad 2011-02-23
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=5805247

1 kommentar:

  1. Hallå där! Jag fick en sticker med din muslogga uppkötr i ansiktet i lördags, och fick då även "veta" att du gaddar dem här nästan helt gratis. Så, när dyker du upp i östergötland då? Jag och en tjejkompis är mycket på att gadda in den lille loggan när den nu redan sitter på fönster och bilen och diverse... ;) Ha det gott!

    SvaraRadera