fredag 6 augusti 2010

Ex-politiker måste fly för utpressarna

Hotad, utpressad och misshandlad. En 46-årig företagare och ex-politiker lever nu med ny identitet på hemlig adress.
I går dömdes en 19-åring för rån, utpressning och olaga tvång.
Trassliga affärer och ett dåligt fungerande företag – det var startskottet för mannens onda cirkel för ett och halvt år sedan.
– Jag fattade en del felaktiga beslut. Jag borde ha gått till polisen direkt, säger företagaren.

Betalat en halvmiljon

– Jag pressades på pengar och har betalat nästan en halv miljon kronor. Jag har tvingats sälja nästan allt jag äger. Mitt fina hus har jag fått göra mig av med.

Kriminellt gäng

Enligt företagaren ligger det kriminella gänget Black Cobra bakom hoten och utpressningen.
– Ibland tvingades jag spela med.
I våras hade han till sist tagit kontakt med polisen. De gillrade en fälla och kunde gripa en 19-åring som kom hem till 46-åringen för att hämta mer pengar.
– Men han fick tre månaders fängelse! Och hans kumpan frikändes helt, straffsystemet är skrattretande.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7577727.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar