tisdag 17 juni 2014

Patrik, 54, som har suttit häktad för att ligga bakom mordet på Mille Markovic träder i dag fram.

Han släpptes förra veckan på fri fot - men är enligt polisen fortfarande misstänkt.
– Jag har varit helt öppen med att jag hatade Mille och det är för att det har funnits ett motiv som jag har blivit misstänkt, säger han.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19069484.ab 

Tre män har suttit häktade misstänkta för mordet på porrklubbsägaren Mille Markovic som sköts till döds utanför sitt hem i Ulvsunda i januari. Två män, 54 respektive 26 år, anhölls i maj, och kort därefter greps och anhölls en 27-årig man. Men i tisdags förra veckan släpptes två av männen, 54-åringen och 26-åringen, ur häktet. Rätten ansåg att polisens bevisning inte höll för en omhäktning.

Aftonbladet har pratat med 54-åringen som enligt polisen fortfarande är misstänkt för medhjälp till mord. Han berättar för tidningen att han nu har fått veta att en person i hans närhet berättat för polisen att han ligger bakom mordet.

– Enligt den här personen skulle jag ha sagt att det var jag som hade gjort det. Men det har jag aldrig sagt, säger 54-åringen.
http://www.expressen.se/nyheter/jag-har-ingenting-med-det-har-att-gora/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar