tisdag 15 mars 2011

– Angrer på det jeg har gjort

Ifølge 35-åringen kjente han til at det var et svært stort narkoparti på vei til Norge. Men i utgangspunktet var planene hans import av blomster. 

Den 35 år gamle mannen begynte å forklare seg litt over klokken 11.00 i dag. 

Lagmann Rolf Strøm startet med å be ham om å forklare seg om de enkelte medsiktede i saken. 

35-åringen svarte med å si at han hadde tatt noen stikkord og begynte å forklare at han møtte 45-åringen, en av de medsiktede nederlenderne, på Oslo Tattoo Convention i 2008. På dette tidspunktet var han såkalt hangaaround i Hells Angels Stavanger. 

35-åringen er tidligere dømt for tre av distriktets største ran og har jobbet som kokk i fengselet da han sonet. 

Fellesnevneren for de to var interessen for mat. 

– Han er en entusiastisk hobbykokk, sa 35-åringen til retten. 

Han forklarte også at de snakket om å starte opp næringsvirksomhet sammen og at de i den forbindelse begynte å snakke om import av blomster. 

Han diskuterte dette med familien, som ga positiv respons, og planen var å lage noe som var en mellomting av Torget og en vanlig blomsterbutikk med lokaler i Stavanger sentrum. 

35-åringen forklarte også at han fikk 200.000 kroner av 45-åringen som skulle brukes til leie dersom han fant et lokale. 

Sommeren 2009 skulle det komme en transport med blomster til Norge. 

– Jeg vet jeg har dummet meg skikkelig ut, og jeg angrer som en hund på hva jeg har gjort. Men da bilen kjørte opp, visste jeg hva som var i denne transporten. Jeg visste at det var amfetamin, noe jeg ikke hadde interesse av, men jeg var interessert i å ha tilgang på hasj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar