tisdag 2 november 2010

Ökänd torped huvudkälla i boken om kungen

Den serbiske boxaren och svartklubbsägaren Mille Markovic, 49, är en av huvudkällorna till den kontroversiella biografin om kungen som kommer ut i bokhandeln om några dagar. Markovic hävdar att kungen och hans vänner ofta fanns bland kändisarna som festade på hans svartklubb ÒClub Power".
- Jag ställer upp i boken eftersom jag vill att sanningen ska komma fram om hur unga tjejer behandlades av mäktiga män. Jag har velat berätta det här sedan 1990-talet, säger Mille Markovic till Expressen. 
http://www.expressen.se/nyheter/1.2197403/okand-torped-huvudkalla-i-boken-om-kungen 


Kungens nära vän Anders Lettström hotar att stämma författarna bakom boken om kungens hemliga liv för förtal.
För Expressen tillbakavisar han uppgifterna om kungagängets påstådda fester hos gangstern Mille Markovic i början av 1990-talet.
- Jag har inget minne av att jag varit på det stället över huvud taget. Jag ska tala med en jurist, säger Lettström. 

Också kungens kompis Aje Philipson är upprörd.
- Bara lögner och förtal, säger han till Expressen om "Carl XVI Gustaf - den 
http://www.expressen.se/nyheter/1.2197405/kungens-nara-vanner-rasar

Fd Säpo-chef: Jag har ingen aning. 

Mille Markovic påstår att kungen besökte "Club Power" - och att Säpos livvakter väntade utanför.

Berth Melén tidigare chef för Säpos livvakter, säger att den informationen ej nått honom.
- Jag har ingen aning om hur de här besöken gick till i praktiken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar