söndag 28 november 2010

Payback lindar in orden + replik


Idag skriver Peter Schjerva på sin blogg Payback.



Payback kommer nu och i fortsättningen, oavsett påtryckningar och förtal, att även i fortsättningen publicera vad jag anser är av intresse för bikerkulturen!

Nu har ett dokument lagts upp från Länskriminalpolisens Underrättelserotel som självklart också är av intresse för bikerkulturen att ta del av. Och, precis som förra gången är det upp ju upp till läsarna att avgöra sanningshalten.

Det har kommit till min kännedom via en advokat att jag bryter mot lagen om jag publicerar hemligstämplat underrättelsematerial på Paybacks hemsida varför jag får hänvisa till nedanstående blogg, där ni kan ta del av dokumentet i sin helhet.

Peter Schjerva



Svar från Eklöf

Igår har ett FALSKT dokument lagts upp på den nämda bloggen, det ska se ut att vara från Länskriminalpolisens Underrättelserotel, dokumentet är falskt.

Peter Schjerva som alltid annars håller på sina principer om faktaunderlag, statistisk bevisning och konsekvent vägrar att befatta sig med anonyma kommentatorer och debattörer väljer i detta fall helt bort dessa principer och låter läsarna bedöma sanningshalten.

Hade detta material handlat om Peter Schjerva själv eller om bikerkulturen så hade han direkt avfärdat materialet på ovanstående grunder.

Att okritiskt länka vidare till dessa uppgifter är detsamma som att ta en aktiv roll i ryktesspridningen och smutskastningen. Det är inte ett biker-mässigt beteende. Att vara biker innebär bland mycket annat att man hanterar information varsamt.

Michael Eklöf / Mc Razzia

3 kommentarer:

  1. Höj hittelönen, 15.000:- är inget att komma med

    SvaraRadera
  2. Sons of Anarchy, borde komma till känna utan nån jävla 15' från M.E, FAN upp med korten eller så måste Jag säga lägg ner, upprepar, TUNGA anklagaelser som Jag inte önskar Min värsta ovän, sanning och fram med dokumentet för syning!
    Ja DU släpper inte något Jag skriver förbi, så...???
    Pauli Maniac

    SvaraRadera
  3. Syns ju direkt att "polisrapporten" dom lagt upp är manipulerad.

    Sämsta klipp och klistra man skådat på år och dar. ASGARV!

    SvaraRadera