tisdag 24 augusti 2010

Thomas Möller får rätt mot Försäkringskassan

Hells Angels före detta ledare i Sverige, Thomas Möller, slipper att betala tillbaka drygt två miljoner kronor som Försäkringskassan krävt honom på. Och han får behålla sin sjukersättning. Det har förvaltningsrätten beslutat.
http://hd.se/skane/2010/08/24/thomas-moller-far-ratt-mot/ 

Thomas Möller, den 46-årige ex-ledaren för motorcykelgänget Hells Angels, vinner mot Försäkringskassan. Och han får behålla sin sjukersättning efter ett beslut i Förvaltningsrätten. Domstolen kör därmed också över skatteverket, som skönstaxerat Möller.

Men folk som ser dig som yrkeskriminell och organiserad brottsling, tror du inte de tycker det är fel att du får pengar?
– Vaddå yrkeskriminell? De har sagt att jag borde säga att pengarna kom från brottslig verksamhet, för då kan de inte beskattas. Men det gjorde de inte. Det är ingen som visat att jag har tjänat några pengar på brott.
– Jag har artros och förslitningsskador och har opererat ena axeln. Jag ska snart operera andra axeln och så höften och nacken - om nu någon läkare vågar hjälpa mig efter hetsjakten myndigheterna bedriver. Och så utmålar man mig som bidragsfuskare, det är inte rättvist.  
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1210575/Ex-ledare-for-mc-gang-farbrratt-mot-Forsakringskassan.html

 Thomas Möller får rätt mot försäkringskassan.
Förvaltningsrätten har beslutat att den före detta ledaren för Hells Angels inte behöver betala tillbaka de drygt två miljoner kronor som försäkringskassan krävt honom på.
Han får även behålla sin sjukersättning.

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2108816/thomas-moller-far-ratt-mot-forsakringskassan

Här tycker folk till i ärendet.
http://www.realtid.se/ArticlePages/201008/24/20100824122232_Realtid575/20100824122232_Realtid575.dbp.asp?sAction=lk#k1 

4 kommentarer:

  1. Drägget Himself , vilken människa
    Uslaste jag hört talas om

    SvaraRadera
  2. Det är väl bara att grattulera den som vinner mot försäkringskassan. Vill också kommentera och ifrågasätta följande fråga: ***Men folk som ser dig som yrkeskriminell och organiserad brottsling, tror du inte de tycker det är fel att du får pengar?*** Hur vore det om media lät bli att skapa en felaktig bild av en person. Jag syftar inte enbart på Thomas Möller och andra MC-killar utan alla som media ger felaktig information om så vi läsare får en skev bild av verklig´heten. Stort Grattis Thomas tycker Nettan Tjernkvist

    SvaraRadera
  3. Anonym nr:1. Folk som inte vågar sätta ut sitt namn, när dom snackar dynga om andra. Vad är benämning på en sådan?

    SvaraRadera
  4. tråkigt att du blivit sjuk.jag minns att det var mycket skottlossning i malmö,på 90 talet.
    är det det som gör ont i ryggen? hoppas du slipper rullstolen thomas.

    SvaraRadera