onsdag 13 december 2017

Hells Angels har släppt sina gamla ideal

Insändare:

Hells Angels är inte längre ett gäng som prioriterar mc-åkning utan har blivit ett gäng som sysslar med kriminella aktiviteter. 
De har inget alls gemensamt med de Hells Angels som startades av krigsveteraner. Det startades som ett rent mc-gäng som prioriterade att supa, dra lite droger, ha vilda fester och ha kvinnor.

Jag var själv prospect åt Hells Angels i Danmark i början av 70-talet, och där härskade kamratskap och lojalitet. Hells Angels existerade inte i Sverige då.

Visserligen blev det krig mellan Bullshit och Hells Angels under 80-talet men innan dess, när jag var med på 70-talet, var det kamratskap och ingen lade hand på en broder. Långt ifrån dagens Hells Angels som verkar i till exempel Karlstad. Många säger att man inte kan lämna Hells Angels men det stämde inte i mitt fall. Det var inga problem då jag hade bildat familj.

Har fortfarande kontakt med många av mina gamla Hells Angels-kompisar i Danmark. Bättre kompisar finns inte och de skulle aldrig ha avrättat någon som nu misstänks vara fallet i Karlstad.
Nej, dessa så kallade Hells Angels i Karlstad har ingen historisk koppling till original Hells Angels.
Svensken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar