onsdag 9 februari 2011

Den som med i Facebook går, ska leken tåla

De flesta som använder Facebook börjar redan inse att det inte är skäl att sätta ut vad som helst på nätet. Utomstående kan nämligen också få tag på privata foton och personliga uppgifter.

-Nätet glömmer inte. Det som satts ut går inte att få tillbaka. I presidentvalet 2050 kan det bli roande att gräva fram fyllerifoton från kandidaternas vilda ungdom, säger Mikko Hyppönen, forskningschef på datasäkerhetsbolaget F-Secure.
http://www.vasabladet.fi/Story/?linkid=143127

2 kommentarer:

  1. :-) jag har nånga fyllefoto på min sida och jag hoppas att det avskräcker blivande arbetsgivare . . LOL
    Heja FB!!!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag vägrar göra jobbet enkelt för "Big Brother" Facebook går tvärbort!
    Skulle aldrig falla mig in att lägga ut en massa info frivilligt.

    SvaraRadera