fredag 18 februari 2011

Mille Markovic anklagar Bodström för skattebrott

Thomas Bodström anklagar Markovic för förtal.

Porrkungen och kungabokskällan Mille Markovic attackerar Thomas Bodström i en intervju i senaste numret av tidningen Skurk.

Där berättar han för reportern Peter Isaksson att Thomas Bodström, innan han blev minister, som advokat tog emot svarta pengar i kuvert från Markovic och hans bror vid ett flertal tillfällen.

– Du förstår att det låter ganska sensationellt, har du belägg för det här, frågar Skurks reporter Peter Isaksson.

– Jag behöver inga belägg, det räcker med att jag vet vad som är fakta, svarar Mille Markovic.

Enligt intervjun har Bodström i efterhand deklarerat för delar av pengarna, men inte allt.

– Anledningen till att han inte gjorde det, var att det var försent, säger Mille Markovic till Skurk.

Thomas Bodström, som inte uttalar sig i artikeln, går nu till motangrepp. I ett meddelande till Realtid.se förmedlat via hans advokatbyrå säger Bodström att han aldrig svarar ”på frågor om lögnaktiga påståenden eller falska rykten”.

”Den som påstår eller skriver att Thomas Bodström gjort sig skyldig till brott gör sig själv skyldig till brott i form av förtal”, heter det i uttalandet.

Mille Markovic berättar i artikeln att han lärde känna Thomas Bodström under dennes tid som advokat på 90-talet.

– Ja, jag känner honom sen länge. Han har ju försvarat min bror, han är korrekt och så. Men när han fick den där titeln, justitieminister blev det annorlunda. Jag och min advokat Thomas Martinsson skickade blommor till honom. Då ringer han upp Martinsson och tackar för blommorna, och ber Martinsson hälsa mig att han inte kan ha den kontakten med mig, som vi har haft tidigare, säger Mille Markovic till tidningen.
http://www.realtid.se/ArticlePages/201102/17/20110217110004_Realtid275/20110217110004_Realtid275.dbp.asp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar