fredag 28 januari 2011

Källan bakom kungaboken – gangstern Mille Markovic – stäms av Försäkringskassan.

Han agerade porrklubbskonsult och tjänade stora pengar utomlands samtidigt som han fick förtidspension.

– Jag bedriver inkassoföretag och har anställda. Så jag arbetar inte, det är självrullande, säger Mille

Men är det rimligt att du ska ha sjukersättning samtidigt som du säger att du tjänar 40 miljoner? 

– Ja, det är i och för sig fel. Det kan jag hålla med om. Men eftersom min läkare tyckte att jag mådde dåligt ansåg han att jag skulle ha det.

Nu har han själv hamnat i blåsväder och stäms av Försäkringskassan på 325 719 kronor.

Sedan 2002 har Mille Markovic varit förtidspensionär på deltid. Och de senaste sex åren anses han inte haft någon arbetsförmåga alls.

– Det var på grund av att det var så mycket krångel och problem med undre världen och polisen. Och att jag hade svårt att sova på nätterna, säger han.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8475954.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar