fredag 22 oktober 2010

Bloggaren Corruptio: Jag behandlades som terrorist

Den svenske bloggaren Corruptio, som i tisdags anhölls misstänkt för ofredande, har bedrivit en lång och intensiv granskning av den svenska poliskåren. Nu är han fri och anklagar den svenska polisen för korruption och mörkläggning.
– De är rädda för en barnporrfilm med Göran Lindberg och andra poliser, säger Corruptio till Nyheter24.

Porrfilm på Lindberg

Corruptio har sin egen teori om varför han greps.
– De har avlyssnat min telefon och mitt internet.

Bloggaren säger sig i måndags ha fått kontakt med en mycket känd person i Stockholm som erbjudit honom en videofilm på poliser som begår övergepp mot minderåriga.

En av de medverkande poliserna ska vara tidigare länspolismästaren Göran Lindberg, som fällts för grova sexbrott.

Men enligt Corruptios källa figurerar också flera poliser, som ännu är i tjänst, i filmen.
– De hörde det. Nästa morgon kom de och grep mig, säger 43-åringen till Nyheter24.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/478177-bloggaren-corruptio-jag-behandlades-som-terrorist

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar