måndag 22 februari 2010

Black Cobra-ledare fast på Möllevångstorget

En av ledarna för gänget Black Cobra i Malmö togs av polisen på Möllevångstorget på lördagseftermiddagen.

Den 29-årige mannen är dömd till ett kortare fängelsestraff. En polispatrull stoppade honom för en rutinkontroll strax före klockan 16. Poliserna fick syn på handlingar från kriminalvården som låg i bilen jämte honom, bland annat ett brev som beordrar 29-åringen att inställa sig på Håga-anstalten i Södertälje.
– De körde iväg med honom, men lovade att han skulle få säga adjö till sin fru och barn, berättar en kamrat till 29-åringen som såg ingripandet.
Sydsvenskan var i fredags i kontakt med 29-åringen eftersom han ansåg sig särbehandlad av kriminalvården. Hans fängelsestraff är endast fem månader långt, vilket i praktiken innebär att man sitter tre månader. Så korta straff får man ofta avtjäna med fotboja.
– Och det här är min första dom på över tio år, så jag uppfyller kraven på fotboja, sa 29-åringen.

– Alla ska väl behandlas lika? Även om jag skulle vara en ledare ska jag väl få samma möjligheter som alla andra? Jag har ett jobb – jag är personlig assistent – och mina barn att ta hand om. Och så min mamma. 

1 kommentar:

  1. Har killen läs svårigheter å dålig hörsel . det har stått i tidningar och varit på tv att Medlemmar i kriminelle organisationer får längre straff jämfört med vanliga kriminella.
    De är väl inget bra att han jobb som personlig assistent? för han klara väl sig från åtal av utpressning pga dåliga bevis

    SvaraRadera