måndag 12 oktober 2009

Nättidningen Payback - Fastighetsägare vittnar om polisens hotmetoder!

Att informationen kring Nättidningen Paybacks utgivningsbevis och att alla källor därigenom är skyddade enligt Yttrandefrihetslagen verkar nu har spridit sig.

Häromdagen kom det ett brev från en fastighetsägare i mellersta Sverige. Det löd:

Jag driver min verksamhet i en ort i mellersta Sverige där jag är en relativt stor fastighetsägare. De flesta fastigheter jag äger hyrs ut till företag med krav på tillstånd för sin verksamhet såsom olika tillverkningsindustrier, företag som handhar olika farliga vätskor samt till företag inom utskänkningsbranschen. En fastighet hyr jag, sedan mer än åtta år, ut till en mc-klubb, en sådan klubb som bär ryggmärke. Jag ber om ursäkt för att jag är lite vag med mina uppgifter på sina ställen men jag har inte råd att ännu en gång utsättas för liknande behandling.

En dag kom det ett telefonsamtal från en högt uppsatt polisman på orten. Han talade bryskt om för mig att nu fick det vara slut med uthyrningen till mc-klubben xxx. Annars kunde jag räkna med problem från Skatteverket, specialgranskning av bokföring och deklarationer.

Å här kommer vi till det viktigaste; alla mina klienter skulle också få sina tillstånd av olika slag indragna. Det skulle han minsann bli man för!

Jag talade vänligt men bestämt för honom att mc-klubben xxx var en av mina bästa klienter. De hade i åtta år betalat sin hyra på dan´ och de hade dessutom renoverat och byggt till fastigheten så den nu var värd det tredubbla. Och att allt jag betalt var materialet. "Så jag har inte en anledning i världen att säga upp den klubben"!

Ja, valet är ditt så polismannen och slängde på luren i örat på mig. Dagen efter blev jag uppringd först av en av mina hyresgäster som berättade att han fått meddelande om att det inkommit en anmälan om att han sålt sprit och öl till minderåriga förra helgen. När han hade ringt och fått tag på ansvarig tjänsteman så hade han bara svarat att han skulle prata med mig. Jag visste vad det handlade om.

Läse resten på:
http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/fastighetsaegare-vittnar-om-polisens-hotmetoder-327255

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar