tisdag 13 oktober 2009

Dagens häxjakt pågår för fullt, och denna gång är det MC-klubbarna i hela norden som får agera "Häxor".


 Allt som går att fabulera om, allt som går att skriva negativt om, gör idag massmedierna ivrigt påhejade av polismyndigheterna som nu ser sin chans att få större medel till sin verksamhet.

Och det vet ju alla, att om man upprepar en osanning tillräckligt många gånger för sig själv så blir det sant... Så varför inte skriva i tidningar om hur än det ena och än det andra brottet är MC-relaterat? På det sättet kan man skapa sin egen sanning och dessutom både få höjda anslag och i tidningarnas fall sälja fler lösnummer.

Mig veterligen är det ännu ej förbjudet att vara medlem i en organisation eller förening i sverige, det har vi vår grundlag att tacka för.

Men som det låtit den senaste tiden i massmedia så planerar myndigheterna att riva upp vår grundlag just angående föreningsfrihet och på det sättet komma åt just MC-klubbarna.

Jag tror att nästan samtliga läsare själva fått känna på hur det är att bli särbehandlad, Att tvingas utstå kroppsvisitation, fotografering, husrannsakan i fordon och väskor när man är på väg in till en fest. Jag undrar framförallt vart deras handlingar mot oss som grupp i dagsläget finner laga stöd....  Mig veterligen så skall man vara misstänkt för brott om man skall tvingas utstå kroppsvisitation eller husrannsakan. Rätta mig gärna om jag har fel, jag hoppas att det ligger till så i sverige fortfarande!

Cai och Göran, Särimner MC Cathrineholm
http://www.serimner-mc.se

 Läs mer på PAYBACK:
http://www.mynewsdesk.com/se/view/pressrelease/haexprocesser-i-sverige-329276

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar