söndag 13 september 2009

En reflektion och namedropping - En reseskildring mot Skåne i Get a Grip

Först vill jag ge Bandidos cred för sin körning i Solna i dag, dom körde två och två på led som dom vore vaktparaden.
Har dom tränat hos Kvillebäckens Mc eller var det just en träningskörning i stadsmiljö?

Nog om dom och mer om min dag nu. Älskar hojkörning, hojklubbar och MC miljö, som Helikopter och Undergrund men mer strukturerat än på den tiden. Då skins, punks och rockare, öl och röka, härliga tider, jaga knarkare, mods och komunister. Nu vad man gör det till.

Sen kan vi snacka om kvällens pådrag i Peking. Norrköping har även före TopSide's tid varit en röjarhåla, en hamnstad, gatuprostitution, Peking Outlaws, många andra klubbar, Janne Flashback kommer därifrån, jag har satt mina spår, brudarna från Hageby är vilda, ni vet vad jag talar om.

Nåväl, kom till Peking vid 20 tiden, möttes av hundratals bilar efter Scandic, fan en superkontroll tänkte jag, man har ju läst vad polisen sagt i NT. Svängde ner vänster till köpcenter före tunneln mot OK och Ingelsta. Stor parkering full med bilar och folk. Minst 2.000 kids och familjer, många fixade Volvos, många Burnouts!! Såg farligt ut, även nissar med 10 högtalare i bilen och Eurotechno på högsta, rökte några cigg, spanade brudar och bilar, sen mot stan. Möttes genast av 2 polisbilar som körde raggar-runda på Stockholmsvägen och vände i rondellen OK och snuthöghuset.

Ingen blå syntes till vid Burnouts träffen 1 km från Stockholmsvägen, men utanför NR 18 stod piketer och snutar på gatan med armarna i kors som dom värsta propparna.

Norrköping Rockar Fet!!!!!


Skippade blandträffen Tändsticksträffen Vätterbygdens MCK Jönköping

Missade GP-speedway!! på Slagg MC Västervik

Är framme i rödvitt Södra Sverige nu, imorgon Köpenhamn, sen Polen och spana efter Svenska Outlaws på träningsläger :)

Fick jag med alla nu? OK, det såg lugnt ut hos Mellowheads mc i Kristianstad

Såg inga HA från andra länder i Peking

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar