onsdag 5 augusti 2009

Väntat att Stockholmspolisen misstänks

Att landets yrkeskriminella får veta vilka av dem som står på polisens ”most wanted”-listor är inte hela världen. För de flesta som finns med på listorna är det ingen nyhet – de har haft polisen i hasorna sedan tonåren.

Att det är just Stockholmspolisen som misstänks ha läckt de aktuella listorna är inte helt oväntat. Myndigheten har plågats av skandaler om dataintrång, mutor och samarbeten med grova brottslingar.

Lasse Wierup DN
http://www.dn.se/nyheter/sverige/vantat-att-stockholmspolisen-misstanks-1.924688

1 kommentar:

  1. Lasse Wierup tycker inte det är så noga om grovt kriminella kommer över de här listorna. Och det är klart - de flesta vet nog redan om att de är med, men problemet är ju att det finns uppgifter som underlättar för den som vill jävlas med konkurrensen. Om vi för några sekunder låtsas att Wierup och jag båda är höggradigt kriminella och i konflikt med varandra, och så kommer jag över de här listorna. Att Wierup står med är ju ingen nyhet, men jag hittar annan information tex om Wierups släktingar, bekanta och vart hans barn går i skolan. Nu vill jag ju sätta åt den jäveln och ge igen för gammalt groll, men jag kanske inte vågar ta honom personligen så då är det ju ett fantastiskt sätt att bli serverad personuppgifter på foplk i hans närhet som jag kan ge mig på istället. Förstår du problemet Lasse?

    SvaraRadera