onsdag 30 juni 2010

Avviser Hells Angels-kontakt

- Det er veldig urettferdig at noen skal sitte i bøttekottene sine og legge et gammelt medlemskap til grunn for at jeg ikke får kjøpe Rosendal.
Det sier Morten «Diesel» Dahl.

Adresseavisen møter ham hjemme i eneboligen på Heimdal. 51-åringen er skuffet hvis spekulasjoner rundt hans tilknytning til Hells Angels (HA) har blitt tungen på vektskåla i Rosendal-saken.

- Jeg gikk ut av HA i 2005. Da var jeg i «good standing», men etter hvert ble min kontakt med miljøet helt brutt. De kan ikke kontakte meg, og jeg kan ikke kontakte dem. Det er «no contact» - vi har ikke kontakt. Dette vet politiet, sier Dahl.

- Men politiet sier de ikke vet?

- Jeg kjører fortsatt motorsykkel. Jeg er med i Harley Owners Group og har selvfølgelig kontakt med andre som kjører Harley. Hvor ulovlig er det i kommunale øyne? Se for deg en mann som noen mistenkerhar en tilknytning til andre som kjører motorsykkel. Skal man nekte ham kommunal barnehageplass til ungen sin da? spør Dahl.

51-åringen er minoritetsaksjonær og eier 20 prosent av aksjene i Rosendal kulturdrift AS, selskapet som har ønsket å kjøpe den gamle kinoen i Innherredsveien 73 av kommunen. Musikkprodusent Robin Jenssenog musikeren Petter Wavold er blant de andre med interesser i selskapet.


- De har aldri sett på mitt tidligere HA-medlemskap som et problem. De kjenner meg. Jeg gir ut musikkblader, holder tattoo-messer og spiller i band. Jeg er en kulturarbeider, sier Dahl, som driver forlaget Kulørt Kultur og er hovedarrangør av det årlige Trondheim Rock på Torvet.

- Angrer du på at du ble medlem av Hells Angels?

- Nei. Kameratskap har bestandig stått sterkt hos meg, i band eller klubb. Jeg ble med i HA på midten av 90-tallet, hvor flertallet, som meg, kom fra Rowdies MC. På tidlig 80-tall holdt vi til i Brakka på Lerkendal. Vi var en kompisgjeng. Det valget jeg gjorde den gangen, kan jeg ikke angre på nå. Det var en periode i livet mitt, sier Dahl.
http://www.adressa.no/kultur/musikk/article1500383.ece

 I et lukket møte med politiet fikk formannskapet i Trondheim innsideinformasjon om byens Hells Angels-miljø. Etter møtet var politikerne enige i den omstridte Rosendal-saken.
http://www.adressa.no/kultur/musikk/article1500366.ece

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar