måndag 11 januari 2010

Va som folk, då blir det bäst för alla parter ..... ang att det snackas så mycket på fyllan ....


Om du kommer till en ny grupp, hoj eller gängfolk, om du besöker en MC klubb, se fan till å inte snacka så mycket skit, tänk hela tiden på att ju mindre du säger som inte rör dig ju bättre. Nu menar jag givetvis inte att du ska sitta tyst som en mus i ett hörn hela kvällen, givetvis måste du berätta vem du är och bedyra din kärlek till kulturen och visa respekt för klubben du besöker och dess gäster.

Lyssna och lär men säg ifrån när du får höra mer än du bad om...

Det har hänt att jag träffat nya för mig okända personer som i sin tur pratar om andra, hur folk tjänar pengar eller annan typ av namedropping som absolut inte rör mig, om det händer dig, säg genast till att nog är nog, nu byter vi ämne. Räcker inte det får du resa dig upp och ta ett varv i lokalen...

Om någon i klubben pratar för mycket om sin egen klubbs angelägenheter, eller om någon du inte känner pratar om andra klubbar på fel vis, eller gud förbjude, om dom pratar om vad dom tycker eller inte tycker om dom stora Internationella klubbarna.... res dig genast och säg att du måste ta en nypa luft.

Att föra vidare saker du hör av andra till folk på nästa fest, eller till folk du inte känner, ja gör du det kan du lika gärna åka hem på en gång, då passar du inte in och får nöja dig med att läsa om kulturen i kvällspressen.

Ta inte upp nu tjejer men herre gud vad vissa killar pladdrar på när det är damer med i bilden. Om jag träffar en kvinna som rabblar upp det ena eller andra tänker jag genast, nästa gång är det mig och det mina vänner sysslar med hon berättar för nästa man som sover över.  Håll käften, det är stort.

Ju mindre du får höra som inte angår Dig ju bättre. Försök få in snacket på hojarna och åkandet, ja den äkta hojkulturen. En höjdare är ju när du får hänga med in bland klubbens hojar i garaget och snacka motorer.

Tänk även på att om du snackar skit om dina egna vänner eller din familj, ditt galna ex och liknande,  ja då skitar du ner dig själv.

Har du polare/bekanta som inte kan ta hand om sig själva, eller folk du inte kan stå för i alla lägen, ta inte med dom ut på nästa fest. Du är den du ses med säger man. Och det gäller givetvis även mig, ibland får man bita i det sura äpplet och sluta hänga med polare & brudar som inte håller för en djupare granskning.


M.E

8 kommentarer:

  1. Borde vara sånt som alla vet, men tyvärr inte, sen så visar det sig ju i efterhand, att det kanske inte var en så bra idé med nån av personerna man tog med, men är ju tyvärr sånt som händer.

    SvaraRadera
  2. det var vældigt bra skrevet tycker jag

    SvaraRadera
  3. Tjena polarn. Vi får ta en öl och en tyst minut snart.

    Du vet vem

    SvaraRadera
  4. Detta antyder ju att du och ditt umgänge sysslar med något som inte bör föras vidare (dvs troligtvis olagligt).
    Vill man inte att folk ska veta vad man gör bör man inte säga det. Till någon.

    Det är nog det enklaste sättet att ingen för det vidare.
    Har väldigt svårt att se hur en knutte skulle bli sur för att jag berättar för någon att han jobbar som snickare..
    Har jag fel?

    SvaraRadera
  5. ej Oliver

    Jag talar inte ett enda ord om olagligheter, jag talar om respekt mot personer som inte är med när man pratar om dom.

    Kan vara ett ex, en pappa eller en person som är känd som folk pratar om för att framstå som balla & lite med i gänget.

    Men visst, det kan ju vara på gränsen till olaglig om någon jobbar svart, men jag tror du förstår, detta gäller ju inte bara i bikermiljö, jag tar lika illa vid mig när en person snackar smörja om folk som inte är med...

    Om du vill dra detta vidare ses vi på en öl om det känns viktigt för Dig att reda ut detta.

    Jag tro alla andra förstod.

    M.E

    SvaraRadera
  6. Önskade att alla mcgäng försvann för gott

    SvaraRadera
  7. Det kan jag säga dig !.
    Chansen på det är och kommer alltid att förbli = NOLL chans !.

    SvaraRadera