onsdag 20 januari 2010

- Folk tycker till i Västdebatten ......


Jag håller inte på Hells angels på något sätt, men att förbjuda dem bära sina västar är enbart löjligt! Jag kommer inte att neka dem att äta hos mej iaf!
Om kommunen börjar köra med såna här förbud så borde de i första hand se över ungdomarnas klädsel på skolorna. Unga tjejer som går med brösten halvt synliga, och killar med byxorna nere så halva röven syns. DET om nåt är motbjudande och borde förbjudas helt enkelt, anstötande tycker jag det är!!

Ytterst tragiskt och beklämmande att läsa det flesta inlägg som skrivits här.

Saklig debatt verkar vara ett okänt begrepp för nästan samtliga.
Det svamlas om det mesta utom huvudfrågan.
Men många verkar hysa någon felaktig och romantiserad bild
av de sk. mc-gängen, som i praktiken är ett globalt kriminellt nätverk.
Dessutom glöms det bort att dessa aktörers framfart drabbar alltid någon.
Jag kan tänka mig flera olika tillvägagångssätt att försvåra deras framtid i Luleå, Neka dem inträde överallt, Apotek, krogen, matvaruaffärer, bio mm mm, Hyr inte ut lokaler och boende till dem.
Strunta i västförbudet, kriminalisera själva HA-logotypen med hänvisning om hets mot folkgrupp.

Förbjuda en klädsel, så fjantigt så fjantigt, ska kommunen börja bestämma vad vi ska ha på oss nu också? vart ska detta sluta!

Kan bara instämma med föregående insändare, förbud löser inga problem.

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5226726

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar