fredag 9 juni 2017

När kommunen tog över HA:s lokal i Härtsöga fick de en överraskning. Det fanns ytterligare en hyresgäst.

"Jag kontaktade kommunen i februari"

KARLSTAD: Sunshine united car klubbs ordförande berättar

– Jag ringde kommunen och ville ha en dialog redan i februari, säger Simon Mattsson, ordförande i Suck – motorklubben som hyrt in sig i HA-gården.
Han tycker det känns konstigt att få veta via NWT att de ska vräkas. 
 
Många minns nog Suck: Sunshine united car klubb – raggarklubben som brukade köra pensionärer på cityrunda i Karlstad för många år sedan.
Nu består klubben av ett tiotal medlemmar som mekar med bilar ute på Härtsöga i samma lokaler som Hells Angels.
Där har de funnits länge.
 
Simon Mattsson är ordförande i Suck.
Han är förvånad och frustrerad över vräkningsbeskedet – som han säger att han fått först när han läste om det på nwt.se tidigare på onsdagen:
– Alla vet vilka vi är och att vi finns här. Vi har en stor skylt utanför lokalen och en banderoll. Vi flyttade in här i början på 90-talet. Vi har till och med ett organisationsnummer, säger han.
Han säger också att han varit i kontakt med kommunen för att få besked om Sucks framtid sedan i februari.
Nu känner han sig rådvill:
– Det finns inte en chans att vi kan tömma lokalen på en vecka. Vi har så mycket grejer. Var ska vi ställa våra bilar? Jag bor mitt i centrala Karlstad och har ingen plats.
Simon Mattsson säger att han inte vill vara besvärlig:
– Jag vill bara ha en framtid för vår klubb! Vi gömmer oss inte. Vi vill bara veta var vi kan fortsätta!
Helst av allt skulle han vilja slippa flytta och helt enkelt stanna kvar på gården i Härtsöga – men nu betala hyra till kommunen i stället för till Hells Angels.
http://nwt.se/karlstad/2017/05/17/jag-kontaktade-kommunen-i-februari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar